2013. július 18., csütörtök

Tyna is meglepett



Úgy látszik, ez már csak egy ilyen hét lesz!
Egy kedves kollégám, aki szintén ír blogot, megajándékozott még egy díjjal, aminek ismét nagyon-nagyon örültem.
Tyna írásai-t itt olvashatjátok.
Az általa feltett kérdéseire a válaszaim a következők:

Éreztél már ellenállhatatlan késztetést arra egy olyan könyv elolvasása után, ami nem a tiéd, hogy ezt mindenáron birtokolni akarod?

Elég sok könyvet elolvashatok úgy, hogy nem az enyém, de a könyvek 99%át akarom magamnak. Lehet, hogy csak szerencsésen választom ki azokat, de már nem férnek a könyvespolcomon.

Mennyire éled bele magad egy történetbe? Átérzed a főhős érzelmeit, vagy inkább csak külső szemlélőként olvasol egy történetet?


Számomra az a jó könyv, aminek az olvasása közben "mozizni" tudok. Elképzelem a szereplőket és velük együtt én is sodródom a történettel.

Létezik számodra olyan műfaj, amit ha törik, ha szakad, akkor is elkerülsz?

Jelenleg ez a disztópia, utópia, zombis vonal, ami annyira, de annyira nem érdekel, hogy egyszerűen nem vagyok hajlandó ilyen könyveket olvasni. Lehet, hogy rosszul teszem?

Vannak előítéleteid a túlzottan felkapott könyvekkel/írókkal szemben?

Vannak, még szép, hogy vannak! Könyvek között éltem életem felét. Soha nem értettem, miért rajonganak egy-egy íróért. Úgyhogy én soha nem akkor olvastam el a "sikerkönyveket", amikor mindenki azokat olvasta, hanem később.
Annak idején ilyen volt például James Redfield: A mennyei prófécia könyve. Mindenki azt kereste, és nem értettem, miért! Én nem akartam elolvasni, de évekkel később be kellett látnom, hogy nekem is szükségem volt arra a könyvre.

Milyen szempontok alapján választod ki a soron következő olvasmányod? (konkrét lista, borító, bevált író/sorozat, ajánlás, vagy ecc pecc...?)

Legtöbbször az Ulpius-ház kiadó újdonságai között böngészek, legtöbbjét el is olvasom, azután azok következnek, amelyeknek megtetszik a borítójuk :-)

Van olyan kedvenc Íród, akitől gondolkodás nélkül bármit elolvasol, anélkül, hogy tudnád egyáltalán miről szól?

Van kedvenc íróm, Umberto Eco, de neki is csak a regényeit szeretem, az elmélkedései nem az én világom!

A nap melyik szakában szeretsz/tudsz leginkább olvasni?

Leginkább este és kora reggel szeretek olvasni. Sajnos, döntenem kellett, hogy horgolok vagy olvasok.  Így a mostani születésnapra ígért horgolt ágytakaró nem készült el, de remélem, karácsonyra az is meglesz!

Mennyire emlékszel az általad olvasott könyvek tartalmára, szereplőire, akár hosszabb idő után is?

Ami olyan meghatározó könyv volt, arra még évek múlva is emlékszem, de elég sok van, ami "csak keresztül megy rajtam". Ezért írom a blogot, hogy legalább ott megmaradjanak a benyomásaim, érzéseim egy könyvről.

Szoktál újraolvasni könyvet? Ha igen miért és melyiket?

Egyetlen egy könyv van csak, amit újraolvasok 2-3 évente, ez pedig Dallos Sándor: A nap szerelmese, Aranyecset könyvei, melyek Munkácsy Mihály életéről és munkásságáról szólnak. Valahogy kell a lelkemnek.



Mennyire óvod könyveid "testi épségét" a külső hatásoktól? (kaja/kávé folt, vízcseppek, gyűrődések stb)

Legtöbbször újságpapírba csomagolom azt a könyvet, amelyet éppen olvasok. Egyébként meg nem kell óvnom, mert nagyon vigyázok rájuk! Az én drága kis kincseimre!

1 megjegyzés: