2013. április 23., kedd

Jean M. Auel: A Barlangi medve népe



Sokáig "kerülgettem" ezt a könyvet, mert nem tudtam hová tenni magamban.
Mi az, hogy "Jégkorszaki bestseller?"
Kik azok, akik a Barlangi medve népéhez tartoznak?

E két kérdés járt állandóan a fejemben, míg végre rászántam magam és elkezdtem olvasni a könyvet!

Nem tudtam, hogy ebből a könyvből annak idején film is készült, így teljesen tudatlanul fogtam hozzá az olvasáshoz.


És nem tudtam letenni! Szinte éjjel-nappal olvastam volna.

A földrengésben otthonát és családját vesztett kislány, Ayla történetét olvashatjuk, aki elkezd vándorolni, hogy hozzá hasonlóakkal találkozzon. Vándorlása közben barlangi oroszlán támadja meg, mely elől egy lyukba bújik el, de az oroszlán karmai nyomát hagyja rajta "jelként".
Egy patak partján bukkan rá Iza, aki a Barlangi medve népének javasasszonya - éppen várandós gyermekével. Creb, a törzs varázslójának segítségével Izának sikerül elfogadtatnia Aylát, befogadja a törzs. 

De ez a törzs más, mint ahol Ayla nevelkedett. A kislány szőke, kékszemű, magasabb mint a törzs tagjai és teljesen más kultúrában nevelkedett a földrengésig, mint a barlangi medve népének tagjai.

Befogadja a törzs, fogadott anyja, Iza, megtanítja mindenre, amit csak megtaníthat a lánynak. De a törzsben más szokások uralkodnak. Itt a fiatal lányoknak a férfiak rendelkezésére kell állniuk, nem nyúlhatnak a fegyverekhez, a nőknek a tűzhely felügyelete és a férfiak ellátása a feladatuk.

Ayla természetesen nem tud alkalmazkodni mindenben. Erőszak áldozata lesz, gyermeket szül, aki inkább hasonlít a barlangi medve népének tagjaihoz, mint őhozzá. Mindezek mellett elkezd vadászni is!

Végső elkeseredésében és Iza javaslatára - aki közben kislányt hoz a világra - elhagyja a népet, otthagyja fiát és vándorútra indul.

Ayla története folytatódik: 





S hogy kiknek ajánlom a könyvet?
Azoknak, akik szeretik az izgalmas történeteket, akik kicsit kíváncsiak arra, milyen lehetett az őskorban élni!


Várhatóan még a 2013-as évben megjelenik a regényciklus negyedik kötete:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése