2013. július 17., szerda

Díjat kaptam


Könnybe lábadt szemmel írom ezt a posztot. És hogy miért is?
Kaptam egy díjat egy nagyon kedves ismerősömtől, akivel még életemben nem találkoztam, de a könyvek kapcsán meghatározó szerepet játszik az életemben.
Ő Zsuzsi, írásai elérhetők a Papíron príma oldalon.

10 kérdést tett fel nekem, amire válaszolnom kell:

1. Ha lehetőséged lenne otthonodban egy saját könyvtárszoba berendezésére, milyen lenne?
Hát, valami ilyesmi! De szívesen tölteném napjaimat Carlos Ruiz Zafon által megálmodott Elfeledett Könyvek Temetőjében is!

2. Mivel lehet neked örömet szerezni?

Hát, ez oltári nehéz kérdés! A lényeg, hogy könyv legyen!

3. Inspirál téged valaki/valami a blogírás közben?

Saját magam próbálom inspirálni a blogírásra. Mivel könyvesboltban dolgozom, meg kell húzzam a határt az írás közben. Nem írhatok le többet, mint amit mondanék a vásárlónak, és olyasvalamit kell írjak a könyvekről, ami felkelti az érdeklődést. Ezért tart néha napokig egy ajánló megírása.

4. Volt már olyan könyves élményed, amikor vágyakozva gondoltál arra, hogy bárcsak velem történt volna mindez?

"Az ember egy könyv, aminek még csak a címét írták meg" 
Ez a mottóm, de az én személyes történetem a legszebb "könyves" élményem!
Egyébként igyekszem olyan könyveket választani, amik közel állnak hozzám. Ezért a legjobban azokat a történeteket szeretem, amiben van romantika, szerelem.

5. Ki az az író, akivel személyesen találkoznál és mi érdekelne vele kapcsolatban?

Szerencsém volt, mert a nagy kedvenccel, Umberto Eco-val volt alkalmam találkozni, és dedikáltatni is vele egy könyvét. Sajnos beszélgetésre nem volt lehetőség.

6. Van valaki, aki számodra megbízhatóan objektív véleményt tud adni egy adott könyvről, amiben nem vagy biztos, hogy elolvasnád?

Sajnos sok mindenki ajánl nekem könyvet,sok könyvajánlós blogot olvasok és nem tudok ellenállni, hogy ne olvassam el azokat, függetlenül attól, hogy én például nem szeretném elolvasni.

7. Ha ajándékba kapsz könyvet nem zavar, ha írnak bele pár kedves sort?

Nekem nehéz ajándékba könyvet adni, de nagyon szívesen veszek pár sort, ami a szerény személyemnek szól!

8.Nyaraláskor viszel magaddal könyvet, és ha igen, hányat?

Természetesen viszek könyvet, már ha eljutok nyaralni. Hogy mennyit? Ahány nap annyi könyv!

9. Ha egy könyvet kellene megnevezned azok közül, amelyeket eddig olvastál, és valamiért nagy hatással volt rá, melyik lenne az?

A legnagyobb hatással Frei Tamás könyvei voltak rám. Rájöttem, hogy naiv vagyok, nem is gondoltam volna, hogy ilyen világban, országban élek.

10. Volt már rá példa, hogy egy könyvet először az eredeti nyelven olvastál, és amikor a kezedbe került magyarul csalódtál benne?

Sajnos, lehetőségem nem volt még eredetiben könyvet olvasni, de azon vagyok :-)

1 megjegyzés:

  1. nagyon szépen köszönöm a válaszokat ! és a kép :D
    isteni. Pont erre vágytam , hogy valaki így csinálja:D

    VálaszTörlés