2013. június 14., péntek

Kőváry Anett: Mindjárt harminc


Nem kell nekem ez a könyv! Ő még csak 30 lesz, én meg már 40! Kell ez a könyv nekem?
Napokig tépelődtem, de aztán arra jutottam: egye-fene, elolvasom!

Miközben szemeztem a könyvvel, rájöttem, mi tetszik a legjobban a borítóban! A pöttyök!
Tiszta Ikea-fíling, ráadásul hugoméknál a gyerekszoba is ilyen pöttyökkel tarkított lett! Imádtam!


A könyvben Végvári Vanda kalandjait olvashatjuk az elmúlt 2 évéről.
Barátnőkről, pasikról, versenyautókról és csapatokról, rádióról, nyárról, szerelemről.
Néha úgy éreztem magam olvasás közben - pláne az elején - mintha rólam is szólna a történet!
Két válással a háta mögött 29 évesen még mindig az Igazit keresi, közben egy-két kaland is belefér az életébe, de mindenekelőtt szeretné önmagát megtalálni.

Szerintem sokan vagyunk/voltunk így ezzel, nem csak a húszas éveink végén, hanem esetleg a későbbiekben is.

Találtam pár jó kis részt is, amit szeretnék veletek megosztani és amik talán meghozzák a kedveteket a könyv elolvasásához:

"Ahelyett, hogy párunkhoz bújnánk megnyugvásért, mindannyian a virtuális világba kiáltjuk félelmünket. Az elveszett fészbukgeneráció. A 70-es évek végén, a 80-as évek elején született kortársai. Gyermekkorunkat még a szocializmusban éltük meg, kiskamaszként már a bimbózó demokrácia illatát szaglásztuk. Szüleinktől láttuk még a hagyományos családmodellt, de fiatal felnőttként inkább a karriervágy, az önmegvalósítás édes mámora részegített mindannyiunkat!"...

"Jó volt otthon Még mindig jó, persze. De akkor azért más volt, olyan felhőtlen és gondtalan. Amikor az egész család elaludt a vasárnapi Forma-1-et közvetítő Dávid Sándor monoton, dörmögő hangjára. Amikor hétfőnként még nem volt adás a tévében, csak híradó. Aztán, amikor csütörtökön Szomszédok volt, pénteken meg Dallas. Hétvégén meg irány a szőlő, dugdosni, kötözni, kapálni. Ha nem volt a határban meló, akkor a konyhakertben gyomlálni."...

"Aki az én társam, s akié én vagyok, az a férfi izmos, kissé borostás. Szívesebben alszik alsógatyában vagy meztelenül, mint pizsamában. Jókat eszik, nem válogatós, imádja a főztömet."

A könyv elolvasása után pedig utána néztem Kőváry Anettnak is. Bevallom, kicsit irigykedve fogadtam a róla írtakat, és most már biztosra veszem, hogy saját élettörténetét írta meg!

Kőváry Anett önéletrajza

1 megjegyzés:

  1. Örülök a pozitív élménynek, köszönet a kritikáért! Kőváry Anett :)

    VálaszTörlés