2013. június 30., vasárnap

Réti László: A parfümőr


Nem ez az első Réti-könyv, amit elolvastam, de úgy érzem, mivel ez a legújabb könyve, erről kell írjak!

Ehhez hozzá tartozik az is, hogy sorozatfüggő vagyok!
Minden sorozatot, ami beleillik a krimi kategóriájába, ha lehet, megnézem. Legyen éjfél, ha egy csatornán akkor adják, akkor néznem kell.

Először a CSI: New York-kal kezdtem, de ma már a Sherlock Holmes, Profilozók, Észvesztő-t is nézem, de leginkább a Gyilkos elméket szeretem!
Úgy látszik, a könyvekre is igaz lesz a függőség!

A fülszöveget direkt nem olvastam el,így a cím alapján azt gondoltam, hogy egy parfümökkel foglalkozó főhőse lesz a könyvnek!
De tévednem kellett!
Nem gondoltam volna, hogy női főszereplőkkel találkozom, hogy a parfümőr nő lesz.

De ne rohanjunk ennyire előre.

A főhősnő, Gitta, foglalkozását tekintve parfümőr - illatokat tervez - , aki külföldön, Svájcban a társaival együtt parfümiskola létrehozását tervezi. Emellett szakmai kihívásnak tekinti, hogy az illatokkal különböző dolgokat lehet befolyásolni (pl. vágykeltés, undor), sőt, akár egy sportoló teljesítményét is meg lehet így érezni, vagy a lóversenyen futó lovak állapotára is lehet következtetni az illatok alapján.

Ki gondolta volna, hogy egy tender elnyeréséhez elég egy olyan illat, aminek hatására meglesz a nyerő pályázat?
Vagy egy csárda leégésének biztosítási csalásához befolyásolhatják a biztosító embereit? Esetleg el lehet azt érni illatokkal, hogy egy régi házból az ott élő nyolcvan év feletti lakók elköltözzenek?
Elérheti-e azt, hogy a svájci iskola alapítótársait illatokkal tegye tönkre?

Az illatok hatására különböző bűntények és rejtélyes esetek történnek, amelyekből Gitta csak a különleges képességének és az időközben rátaláló, a biztosítási csalásban nyomozó Vértes Csabának köszönhetően menekül meg, valamint a gyilkossági esetek nyomozótisztjét,  Teklát is dicsfénybe emelik

Különösen tetszett az, hogy a történet Budapesten is játszódik, így örömmel "ültem fel én is a földalattira vagy metróra a szereplőkkel együtt", valamint visszarepített egy időre Svájcba is. 


Egy érdekes foglalkozással ismerkedhetünk meg a könyvben, miközben magunk is elgondolkozunk a szaglás, mint érzék fontosságán.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése